تاریخ موگلا

دقیقا چه تاریخی مشخص نیست و شهر موگلا توسط بسیاری از تمدن ها از زمان های قدیم تاسیس شده و توسعه یافته است. گرچه برخي منابع ادعا مي کنند که هيتی ها صاحب اولين شهرک ها در اين منطقه بودند، در برخي منابع آمده است که تاريخ شهر تا سال 3000 ميليون سال قبل از ميلاد است.
امروز، سرزمینی که از آیدین شروع و تا منطقه دلتای رودخانه دالامان گسترش یافته، برای قرن ها (کاریان) نامیده می شد، این منطقه از جنوب به لیدیا، از شمال لیکیا و در قسمت های داخلی با دولت های فریگیا همسایه بوده است.
این منطقه در سال 546 قبل از میلاد تحت سلطه امپراطوری ایران قرار داشت. در سال 334 میلادی، تحت سلطه پادشاه اسکندر مقدونیه، پادشاهی برگاما در 189 قبل از میلاد، امپراتوری روم در 133 ق.م و امپراتوری بیزانس در 395 سال قبل از میلاد تحت سلطه قرار گرفت. در سال 1284نیز، تحت حاکمیت ترک ها بود.

زیبایی طبیعی

طبیعت موگلا یکی از زیبا ترین شهرهای ترکیه در نظر گرفته می شود، بیش از 70 درصد از خاک آن توسط جنگل ها و مناطق سرسبز پوشیده شده است. جنگل های حاصلخیز از صنوبر، کاج اروپایی، کاج سیاه، سرو، درخت عرعر و درختان معطر نادر در جهان وجود دارد.
موگلا واقع در تقاطع دریای مدیترانه و دریای اژه، خط ساحلی اش حدود 1500 کیلومتر است. از نظر صدها نفر از بازدیدکنندگان ویژگی های در این سواحل یکی از دیگری زیباتر ، ممکن است که در سراسر خلیج و جزایر آمده است. سواحل بدروم، فتحیه و مارماریس که شهرت آن در سراسر جهان پیچیده است، از زیبایی های طبیعی آن است. خلیج گوکووا، اولودنیز و دره پروانه ها، که برای پروانه های رنگارنگ معروف است، در میان مناطق قابل توجهی از موگلا هستند.
بدون شک، بسیاری از مناطق موگلا، هر کدام زیبا است. شهر، که دارای مناطق شناخته شده بین المللی مانند بدروم، مارماریس، فتحیه و داتچا است، با زیبایی های خاصی مجهز است که تقریبا به تنهایی می تواند یک کتاب سفر را پر کند. معجزات معروف مناطق معروف به شرح زیر است:

بدروم: بدروم، در غرب موگلا؛ شمال، غرب و جنوب آن با دریای اژه احاطه شده است. بدروم یکی از زیباترین مناطق مدیترانه است که با خلیج و سواحل آن مشهور می باشد. سواحل و جاهای شگفت انگیز برای استراحت در ساحل همچون گومبت، تورگوتریس، بیتز، آکیارلار، یالی کاواک، گوموشلیک و ترکبوکو، برای کسانی که مایل به تماشای منطقه آبی بیکران هستند منطقه ای عالی است و همچنین به عنوان مرکز گردشگری قایق بادبانی در ترکیه است، همچنین خانۀ روستاهای کوچک متعدد خیره کننده است. افرادی که علاقه مند به گردشگری با قایق بادبانی هستند، از جزیرۀ کارا آدا، کارگاچیک بوکو، پابوچ بورنو، جزیره کاراگی، آلاکیشلا، کوچوک چاتی، بویوک چاتی، هفت جزیره، لونگز، دگیرمن بوکو، کاراجاسوگوت و همچنین زیبایی طبیعی مانند جزیره سدیر و هفت جزیره ملاقات می کنند.


مارماریس: طبیعت سرسبز مارماریس از مرطوب ترین مناطق ترکیه و خاطره ای زیبا در ذهن افراد بوده که تحت تاثیر گشت و گذار دیدنی و جذاب خود قرار داده است. مارماریس با سواحل شکوهمند خود، خلیجهای چشمگیر و جزایری که از مرکز منطقه شروع به کار می کند و تقریبا مانند یک قطعه بهشت است. ساحل ایزتوزو، زیستگاه طبیعی لاک پشت های دریایی، سواحل دالیان، درمانگاه و حمام های آبگرم طبیعی، جزیره کلئوپاترا و تقریبا تمام دریا که می توانید به ساحل کیزکومو مراجعه کنید، زیبایی طبیعی را باید در بالای فهرست بازدید قرار داد. دریای آبی، و همچنین درختان سبز و تپه هایی که به سمت دریا حرکت می کنند، منظره پاناروما زیبایی دارند.


فتحیه: فتحیه یکی از محبوب ترین مناطق جغرافیایی ترکیه که بخاطر خلیج ها و طبیعت سرسبزش مورد تحسین بازدیدکنندگان و یکی از بهترین محل های تعطیلات بوده است. یکی از مراکز مهم زندگی لاک پشت های دریایی، نمایش منحصر به فرد از گونه های بومی است و نیز بارها به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های معروف توریستی جهان در ترکیه نام برده شده است.


داتچا: داتچا یک بهشت با زیبایی های طبیعی با طبیعت دست نخورده و در سه طرف آن دریا است. داتچا با دریایی زلال، یک ساحل طبیعی بکر و لذت بخش است و در وسط زیبایی های دو خلیج معروف مانند خلیج حیصاراونو و خلیج گوکووا واقع است.


آب و هوای موگلا

در موگلا، که در آن اقلیم معمولی مدیترانه ای غالب است، تابستان گرم و خشک است، در حالی که زمستان خفیف و بارانی است. درجه حرارت با نفوذ آب و هوای قاره ای در قسمت های درونی کاهش می یابد و حتی 1-2 روز در سال برف می تواند باشد. در مناطق ساحلی هیچ بارش برف وجود ندارد.

مکان های مهم در موگلا

بهشت گردشگری ترکیه، موگلا گزینه های بسیاری هم برای کسانی که در آنجا زندگی می کنند و هم کسانی که تعطیلات خود را میگذرانند ارائه می دهد. در شهر که تقریبا تمام ورزش های طبیعی را می توان انجام داد، در عین حال شهرهای باستانی و موزه های بسیاری برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ وجود دارد، در حالی که رستوران های زیبا، مکان های سرگرمی و کافه ها در انتظار کسانی هستند که مایل به داشتن اوقات لذت بخش هستند.

اولو دنیز: اولو دنیز که نامش را از صدای دریا گرفته است، دارای شن و ماسه سفید، جلبک دریایی و دریا روشن است، ساحلی با جنگل سبز پر زرق و برق است. اولو دنیز که یکی از زیباترین جزایر جهان است، که در منطقه فتحیه واقع شده است.


درّۀ پروانه ها: خارق العاده ترین ساحل جهان که در پایین یک دره عمیق و بزرگ واقع شده است، به نام پروانه هایی است که از دره دیدن می کنند. گردشگران می توانند از ساحل دره لذت ببرند، که تنها با قایق یا یک پیاده روی چالش برانگیز قابل دسترسی است، اوقات گردشگران چند روز در یک محیط آرام و ساکت صرف می شود یا چند روز به تماشای گونه های پروانه اندمیک می پردازند.


ساحل کلئوپاترا: ساحل کلئوپاترا ، واقع در جزیره سدیر، یک مکان بسیار محبوب با ماسه های طلایی و دریای با شکوه است.


تئاتر باستانی هالیکارناس: تئاتر باستانی هالیکارناس در بدروم، برآورد شده است که در قرن چهارم ساخته شده است. قدیمی ترین ساختمان در ترکیه و یکی از زیبا ترین تئاترهای باستانی، که چشم اندازش جلب توجه می کند.


قلعه بودروم: این قلعه که نماد بودروم است،در قرن 15 قبل از ساخته شد. قلعه، ساخته شده توسط شوالیه رودوس، شامل 5 برج و همچنین شامل موزه باستان شناسی زیر دریایی است.

جميع المحتويات © حقوق الطبع والنش 2023 ريالتي تركيا