امروز در استانبول؛ اگر سوال شود کجا برای خرید از معروف ترین مغازه ها، رستوران های با کیفیت بالا، بوتیک و کافه های شیک، جایی که می توانید پیاده روی های دلخواه خود را انجام دهید، می توانید وقت خود را در معروف ترین خیابان استانبول صرف کنید، اول نام خیابان بغداد به ذهن میرسد. یا، به نام مشهورتر "خیابان اصلی". خیابان بغداد را به نام درخشان ترین خیابان سمت آسیایی استانبول میتوان نامید.

واقع در کادیکوی و به طول 9 کیلومتر، شلوغ ترین بخش آن از خیابان از بوستانجی آغاز می شود و تا سوگوتلوچشمه ادامه می یابد. خیابان بغداد، که برای استانبولی ها و گردشگران بسیار مهم است، گزینه های بسیاری برای کسانی که مایل به گذراندن یک روز زیبا و لذت بخش هستند، ارائه می دهد.

اما درست نیست که بگوییم خیابان بغداد تنها برای شهروندان ترکیه شناخته شده و محبوب است. این خیابان در چند سال گذشته از نظر فرصتهای خرید، چهارمین خیابان زیبا در جهان شناخته شد. در یک تحقیق که توسط یک شرکت خارجی انجام شد، خیابان های مشهور پاریس شانزه لیزه و خیابان پنجم در سان فرانسیسکو و نیویورک، ، و بعد از آنها خیابان بغداد می باشد.

جاده ای در تاریخ
درست نیست که خیابان بغداد را فقط با خرید و غذا خوردن و نوشیدن پیوند دهیم. خیابان دارای بسیاری از عمارت های تاریخی، چشمه ها و ساختمان های قدیمی است. خود خیابان حتی یک راهی به تاریخ است! هنگامی که مراد سلطان عثمانی پنجم در قرن هفدهم بغداد را فتح کرد، نام این جاده به خیابان بغداد تغییر یافت. چشمه های خیابان، که بعضی از آنها هنوز هم امروزه می بینیم، برای پاسخگویی به نیازهای آب مسافران در آن زمان ساخته شد.

محله های اطراف خیابان بغداد نیز از نظر تاریخی قابل توجه اند. این محله ها از زمان قرن نوزدهم محل سکونت شده اند و محبوبیت آن ها افزایش یافته است. به این خاطر، املاک با حفظ عظمت و شکوه خود، در این مناطق ساخته شده است. اگر چه رشد شهرک ها پس از دهه 1960 این عمارت ها را با یک آپارتمان مدرن جایگزین کرده است، عمارت های قرن های گذشته در خیابان بغداد هنوز دیدگاهی زیباییشناختی دارند. در این جاده علاوه بر عمارت ها، قصرها، مجسمه ها، مناظر و چشمه های خیابانی و آثاری که به منطقه هویت بخشیده اند همچون مسجد Zühtü Paşa، ساخته شده در قرن نوزدهم و مسجد Galip Paşa، نیز در این منطقه ساخته شده است.

خیابان بغداد، بهشت خرید
خیابان بغداد، جایی که شما می توانید فروشگاه های مارک های معتبر داخلی و خارجی را پیدا کنید، به عنوان یکی از بهترین نقاط خرید در جهان ثبت شده است. توسط شرکت مشاور فرانسوی Mystery Shopping ، خیابان بغداد چهارمین بار در میان بهترین مسیرهای با کیفیت برای علاقه مندان به خرید قرار داده شده است. خیابان هایی که در لیست 30 خیابان معروف در نظر گرفته می شوند؛ با به ثمر رساندن مولفه های مختلف مانند تمیزی، امکانات خرید و کیفیت خدمات. خیابان Bond در لندن، Via Monte Napoleona در میلان، Montaigne در پاریس و Stroget در کپنهاگ هستند. Burberry، Louis Vuitton، Dkny، Brandroom، Diesel و Benetton از جمله لوکس ترین مارک های موجود در جهان هستند.

علاوه بر کالاهای مصرفی لوکس، مواردی نیز وجود دارد که در بسیاری از فروشگاه های مختلف از اپتیک تا طلا فروشی، از جواهرات تا بوتیک های شیک استفاده می شود. مرکز خرید بزرگ در خیابان هم برای دوستداران خرید لبخند رضایت بر چهره شان می آورد و هم به عنوان یک نقطه گردهمایی عمل می کند تا سرگردان خیابان خرید نشوند.

مکان های دیدنی
البته، در بین جاده بستان و سوعادیه، کافه ها، رستوران ها و مغازه های زیبا، گزینه های بسیاری، برای کسانی که می خواهند روز خوبی داشته باشند، ارائه شده است، در عین حال که ساحل جاده بستان بسیار لذت بخش است. شما می توانید هم بر روی چمن پارک ها و هم در ساحل دراز بکشید و در خیابان پیاده روی کنید، و دریا را تماشا کنید ...

پس از لذت بردن از خورشید، دریا و فضای سبز، میتوانید در یک کافه شیک یک فنجان قهوه یا چای انتخاب کنید. در نسل جدید کافه ها که در آن شما می توانید طعم های مختلف را کشف کنید، می تواند مکان های ایده آل برای تنقلات مختلف باشد.

مکان های معروف مانند سینما، تئاترها، کنسرت ها و رویدادهای مختلف در سوعادیه و اطراف آن، مانند کافه ها و رستوران های شیک، در حال افزایش است. از طرفی، در آب و هوای خوب، شما همچنین می توانید دوچرخه سواری، بادبادک، اسکیت و پیاده روی را در وسط شهر تجربه کنید.

جميع المحتويات © حقوق الطبع والنش 2023 ريالتي تركيا